Покрокова інструкція

Попередня подача заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяження

Для попередньої подачі заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяження виконайте наступні операції:

1. Авторизація

Для ідентифікації користувачів Кабінет використовує базу облікових записів державного поштового серверу mail.gov.ua. Тобто, реєстрація у Кабінеті означає реєстрацію на mail.gov.ua. Саме на поштову скриньку mail.gov.ua будуть надходити документи, замовлені за допомогою Кабінету електронних сервісів. Ім'я та пароль поштової скриньки – це логін та пароль вашого облікового запису у Кабінеті.

Для реєстрації: натисніть посилання «Вхід» або посилання «Попередня подача заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень» на сторінці «Державні реєстри» (розділ Державні реєстри / Державний реєстр речових прав на нерухоме майно). Перейдіть за посиланням «зареєструватися» на сторінці авторизації Кабінету. Відкриється сторінка реєстрації нового користувача mail.gov.ua. Встановіть позначку, що підтверджує вашу згоду з правилами реєстрації та використання системи. Натисніть кнопку, що відповідає типу користувача (юридична чи фізична особа) та здійсніть реєстрацію, виконуючи вказівки Системи.

Для авторизації: натисніть посилання «Вхід» або посилання «Попередня подача заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень» на сторінці «Державні реєстри» (розділ Державні реєстри / Державний реєстр речових прав на нерухоме майно).

На сторінці авторизації оберіть вкладку, що відповідає способу авторизації:

  • за логіном і паролем;
  • за логіном та електронним цифровим підписом (ЕЦП);
  • по BankID.

Зверніть увагу: Щоб мати можливість авторизуватись за допомогою електронного цифрового підпису, необхідно створити обліковий запис, зареєструвавшись за допомогою логіна та пароля. Після чого потрібно прив’язати ключ ЕЦП до створеного облікового запису.

Для авторизації по BankID попередня реєстрація у Кабінеті не потрібна. Ваш обліковий запис буде створено автоматично. Також автоматично створюється поштова скринька mail.gov.ua.
Зверніть увагу: Після першої авторизації по BankID необхідно змінити пароль облікового запису, щоб мати можливість користуватись поштовою скринькою mail.gov.ua.

Якщо Ви вже авторизувались у КЕС іншим способом, Ви маєте змогу перейти на вкладку «Вхід по ЕЦП», натиснувши посилання з зображенням ключика у заголовку сторінки, або на вкладку «Вхід по BankID», натиснувши посилання з зображенням банківської картки. Якщо Ви авторизовані по BankID, зображення картки має помаранчевий колір.

2. Створення заяви

Якщо для Вашого облікового запису не створено жодної заяви:
1. Перейдіть за посиланням «Попередня подача заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень».
2. На сторінці, що відкрилась, оберіть один з перелічених типів заяв.

Якщо для облікового запису існують створені заяви:
1. Перейдіть за посиланням «Попередня подача заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень».
2. Відкриється сторінка «Заяви», на якій містяться дані про Ваші заяви.
3. Натисніть кнопку «Створити заяву» та оберіть потрібне значення.

Після обрання типу заяви відкриється сторінка електронної форми заяви. Заява автоматично отримує унікальний номер та зберігається у Вашому кабінеті.

3. Заповнення електронної форми заяви

Поля для введення даних розподілені по блокам. Щоб приховати або відобразити поля певного блоку, натисніть на заголовок блоку.

Зверніть увагу на особливості заповнення деяких блоків:

Блок «Відомості про об’єкт нерухомого майна»

Якщо Ви створюєте «Заяву про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (щодо права власності)», при заповненні відомостей про об’єкт нерухомого майна типу «будівля», «житловий будинок» або «споруда» Ви можете одночасно подати дані для реєстрації прав щодо земельної ділянки, на якій знаходиться об’єкт. Також, при заповненні цієї заяви щодо об’єкту «земельна ділянка» Ви можете подати відомості для реєстрації права щодо будівлі, споруди або житлового будинку, що знаходиться на земельній ділянці. Для цього натисніть відповідну кнопку: «Додати земельну ділянку» або «Додати будівлю, споруду або житловий будинок …».

Щоб вказати адресу об’єкту нерухомого майна, оберіть значення у полі «Тип адреси» оберіть значення «повна» або «неповна». Використання неповної адреси можливе, якщо заповнено поле «Кадастровий номер», та лише для об’єктів типу «Земельна ділянка», «Споруда», «Незавершене будівництво», «інше».
Зверніть увагу: якщо для об’єктів типу «Земельна ділянка», «Споруда», «Незавершене будівництво» вказаний кадастровий номер, адресу об’єкту вказувати необов’язково.

Для всіх типів заяв, що містять поле «Кадастровий номер» можливо вказати до 3 кадастрових номерів. Щоб додати поля для введення додаткових кадастрових номерів, натисніть кнопку , що розташована біля поля «Кадастровий номер».
Для об’єктів типу «земельна ділянка» можливо додати лише 1 кадастровий номер.

При створенні заяв щодо єдиного майнового комплексу у полі «Підтип ОНМ» необхідно обрати підтип об’єкту нерухомого майна. Якщо Ви обрали значення «інше», поле «Доповнення до підтипу» є обов’язковим для заповнення.

Блоки «Відомості про суб'єктів права» та «Відомості про заявників (уповноважених осіб)»

У блоці «Відомості про суб'єктів права» можливо подавати відомості про довільну кількість суб’єктів. Для додавання нового суб’єкту натисніть кнопку «Додати суб'єкт права».

У заяві можливо вказати тільки одного заявника (уповноважену особу). Якщо у заяві зазначено декілька суб'єктів права, для додавання заявника (уповноваженої особи) оберіть вкладку суб’єкта права, з яким буде пов’язаний заявник, та натисніть кнопку «Додати заявника (уповноважену особу)». Щоб мати можливість додати заявника (уповноважену особу), у полі «Суб'єкт права є заявником» оберіть значення «Ні».

Якщо суб'єкт права є заявником, у полі «Суб'єкт права є заявником» оберіть значення «Так». Якщо у заяві зазначено декілька суб'єктів права, обрати заявником можливо лише одного із них.

Зверніть увагу: додати уповноважену особу можливо лише після введення даних про суб'єкт права. Уповноваженою особою може бути лише фізична особа.

Блок «Супровідні документи»

Для додавання супровідних документів до заяви (скановані копії, фотографії тощо) оберіть тип документу, що додається, та завантажте необхідні файли. Щоб додати тип документу, натисніть кнопку «Завантажити документ». Щоб обрати файл для завантаження, натисніть кнопку «Виберіть файл».
Можливо завантажити файли лише у форматі JPG.

Завантажені файли відображаються у блоці з назвою «Вкладення <порядковий номер завантаження файлу>». Щоб переглянути завантажений файл натисніть кнопку . Файл відкриється у новій вкладці браузеру. Щоб видалити завантажений файл, натисніть кнопку та підтвердіть видалення.

Блок «Додаткова інформація»

У полі «Організація отримувач» оберіть назву організації-отримувача заяви. Необхідно обрати організацію, що відповідає регіону, у якому знаходіться об’єкт нерухомого майна.

Дані, введені у поля електронної форми заяви, зберігаються автоматично.

4. Відправка заяви на розгляд

На сторінці електронної форми заяви натисніть кнопку («Відправити»).

Більшість полів заяви є обов’язковими для заповнення. Якщо обов’язкові поля не заповнені, при спробі відправити заяву буде виведено повідомлення з переліком полів, які необхідно заповнити.

Якщо за надання послуги передбачається оплата, після натискання кнопки «Відправити» відкриється сторінка з інформацією про платника. Щоб оплатити послугу, натисніть кнопку «Оплатити». Здійсніть on-line оплату, виконуючи вказівки платіжної системи.

Відправлена заява отримує статус «Відправлено на розгляд». Заяву, що відправлена на розгляд, неможливо відредагувати.

Заява надходить на розгляд до реєстраційної служби.

5. Отримання результатів розгляду

У процесі розгляду заяви змінюється її статус.

Якщо до заповнення заяви є зауваження: статус заяви зміниться на «Призупинено». У заяві та на сторінці «Мої заяви» з'явиться спеціальний блок «Коментар реєстратора до заяви:», що містить зауваження від реєстратора, які потребують виправлення. Заява стає доступною для редагування. Внесіть необхідні зміни та відправте заяву на розгляд повторно.
Зверніть увагу: виправити надіслані реєстратором зауваження необхідно протягом трьох робочих днів, інакше заява буде автоматично анульована. Дата можливого анулювання відображена у блоці, що містить інформацію про статус заяви.

Якщо Вам відмовлено у реєстрації майнових прав: статус заяви змінюється на «Відмовлено у реєстрації», розгляд заяви завершений.

Якщо дані успішно пройшли перевірку: статус заяви зміниться на «Прийнято до реєстрації». Призначається дата та час подачі документів. Інформація про призначений час відображається у електронній формі заяви та на сторінці «Мої заяви» у блоці «Коментар реєстратора до заяви:». У зазначений час необхідно з’явитися до реєстраційної служби для подання документів, необхідних для державної реєстрації прав.

Якщо користувач не з’явився до реєстраційної служби у призначений час: заява відхиляється, статус заяви змінюється на «Відхилено за терміном», розгляд заяви завершений.

Результат

За результатами опрацювання заява набуває одного із кінцевих статусів:

«Прийнято до реєстрації» - дані успішно пройшли перевірку, заявнику призначено час подання документів.

«Відмовлено у реєстрації» - за результатами перевірки заявнику відмовлено у реєстрації майнових прав.

«Відхилено за терміном» - заяву анульовано у зв’язку з неявкою заявника до реєстраційної служби у призначений час.

«Анульовано (автоматично)» - збіг термін виправлення зауважень, наданих реєстратором.

«Анульовано» - заявник власноруч відмовився від розгляду та реєстрації заяви (див. розділ «Додаткові операції»).

Зверніть увагу: після набуття заявою статусу «Зареєстровано», «Анульовано», «Відхилено за терміном», «Відмовлено в реєстрації», «Анульовано (автоматично)» файли документів, що були додані до заяви, видаляються.

Копіювання заяви

Щоб скоротити час заповнення даних, скористайтеся функцією копіювання. Скопіювати заяву можливо двома способами:

- на сторінці «Заяви» у блоці заяви, яку потрібно скопіювати;

- на сторінці заповненої електронної форми заяви.

Натисніть кнопку «Зробити копію» та оберіть тип заяви, у яку будуть копіюватися дані.

Скопійована заява отримує унікальний номер та відкривається для редагування у вікні браузеру.

Зверніть увагу: при копіюванні даних у заяву того ж типу виконується копіювання даних блоку «Супровідні документи» (якщо такі існують), але прикріплені файли документів не копіюються. При копіюванні даних до заяви іншого типу, дані блоку «Супровідні документи» не копіюються.

Перевірка статусу заяви

У Системі передбачена автоматична перевірка статусів заяв. Автоматична перевірка відбувається раз на півгодини. Якщо за цей час статус заяви змінився, на сторінках Системи буде відображено новий статус.

Ви можете самостійно перевірити статус заяви, поновивши дані у вікні браузеру у будь-який момент часу.

Також, Система інформує Вас про змінення статусу заяви, надсилаючи на Вашу поштову скриньку (mail.gov.ua) відповідні повідомлення.

Історію змін статусу заяві можна переглянути, натиснувши кнопку «Історія статусів» на сторінці «Заяви».

Щоб переглянути дані, що містились у заяві на момент набуття певного статусу:
1. Натисніть кнопку «Історія статусів».
2. У рядку статусу, дані якого потрібно переглянути, натисніть кнопку («Переглянути»).

3. Відкриється електронна форма заяви з даними, актуальними на момент набуття обраного статусу.

Анулювання та видалення заяви

Щоб анулювати відправлену заяву, тобто відмовитись від її розгляду та реєстрації, на сторінці електронної форми заяви натисніть кнопку «Анулювати».

Можливо анулювати заяви, які перебувають у статусах: «Відправлено на розгляд», «В обробці», «Призупинено», «Прийнято до реєстрації», «Доопрацьовано».

Якщо збіг термін виправлення зауважень, надісланих реєстратором, заява автоматично набуває статусу «Анульовано (автоматично)».

Щоб видалити заяву, на сторінці «Заяви» або на сторінці електронної форми заяви натисніть кнопку «Видалити».

Відкриється вікно повідомлення, у якому підтвердіть видалення. Можливо видалити заяви, що перебувають у статусі: «Чернетка», «Відхилено за терміном», «Анульовано», «Анульовано (автоматично)», «Відмовлено у реєстрації».

Пошук та перегляд заяв

Всі заяви відображаються на сторінці Вашого кабінету «Заяви». Якщо Ви авторизувались у Системі, ця сторінка відкривається після виконання команди «Попередня подача заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень» (за умови, що існує хоча б одна створена заява).

Щоб перейти до сторінки «Заяви» з електронної форми заяви, натисніть посилання «Мої заяви» у верхній лівій частині сторінки.

Щоб знайти потрібну заяву, скористайтеся інструментами пошуку:
- пошук за номером - введіть номер заяви у поле «Пошук за номером заяви». На екрані будуть відображені заяви, номера яких містять введені цифри.
- пошук за статусом - оберіть статус заяви у полі «Пошук за статусом заяви». На екрані будуть відображені заяви, що мають обраний статус.
- перегляд заяв, робота з якими не завершена - встановіть позначку «Тільки незавершені». Будуть відображені заяви, що не набули кінцевого статусу.

Якщо Ви обрали декілька параметрів для пошуку, будуть знайдені заяви, що відповідають всім вказаним значенням.

Щоб повернутися до перегляду всіх заяв, натисніть кнопку «Відмінити фільтрацію».

Для кожної заяви доступний набір операцій («Перегляд», «Редагування», «Відправлення», «Видалення» тощо), які можливо виконати, натиснувши на відповідну кнопку. Доступність операцій визначається статусом заяви.

Зверніть увагу, якщо за надання послуги передбачається оплата, біля статусу заяви відображаються примітки: «не сплачено», якщо за послугу не здійснено оплату, або «сплачено», якщо оплату здійснено.

Друк заяви

На сторінці «Заяви» або на сторінці електронної форми заяви натисніть кнопку «Роздрукувати» .

Відкриється друкована форма заяви. Щоб роздрукувати заяву, натисніть кнопку «Друк». Щоб повернутись до сторінки Сервісу, натисніть кнопку «Скасувати».